Tietoa

Cadlink Oy

Cadlink Oy tarjoaa CAD-koulutusmateriaaleja, käytännönläheistä koulutusta, CAD-räätälöintiä ja CAD-tuotekirjastoja.

Koulutusmateriaalit

Cadlink Oy:n Lasse Home on tehnyt koulutusmateriaaleja koko CAD-kouluttajauransa ajan eli yli 20 vuotta. Alkuaikoina Cadlink toimitti koulutusmateriaalit itse suoraan oppilaitoksille ja lisäksi yhteistyökumppanina toimi Raahen ohjelmistopankki.

Materiaalit lähetettiin oppilaitoksiin CD-rompuilla ja oikein muinaisina aikoina peräti paperitulosteina. Nykyisin oppilaitoskohtaisesti räätälöidyt logomateriaalit  ovat ladattavissa pdf-tiedostoina pilvipalvelun kautta.

Reilun kymmenen vuoden ajan materiaalit työstettiin yhteistyössä Future Group Oy:n kanssa siten, että Future Group vastasi materiaalien myynnistä oppilaitoksille ja Cadlink kokosi ja toimitti materiaalit.

Autodeskin oppilaitoslisenssipolitiikka muuttui syksyllä 2014 eli oppilaitokset saavat opetuskäyttöön tarkoitetut lisenssinsä ilmaiseksi. Samalla Future Group ja Cadlink sopivat, että  vuoden 2015 tammikuusta alkaen koulutusmateriaalien myynti ja toimitukset hoituvat taas suoraan Cadlinkin kautta.

Materiaalit tehdään jatkossakin Future Groupin ja Cadlinkin yhteistyönä. Tämä Koulutusmateriaalit.fi -sivusto avattiin tammikuussa 2015.

Cadlink tarjoaa oppilaitoksille koulutusmateriaalien myös CAD-tukea ja opettajien koulutusta.

Intoa, tietoa ja kokemusta

Mies Cadlinkin takana on yrittäjä Lasse Home, modernin maailman insinööri ja pidetty CAD -kouluttaja, jolla on yli 20 vuoden vankka kokemus CAD-maailmasta.

Työskentelin CAD-järjestelmän parissa jo ensimmäisessä työpaikassani suunnitteluinsinöörinä ja vakuutuin sen toimivuudesta. Olen yhä samaa mieltä: asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöidyt CAD-järjestelmät sekä koulutus auttavat yrityksiä tehostamaan toimintaansa sekä kehittämään työntekijöiden toimintaperiaatteita ja -tapoja.

Henkilö Cadlinkin taustalla

Olen reilut viisikymppinen yrittäjä. Syntyjään Pohjois-Karjalasta, työelämän aloitin Keski-Suomessa, Jyväskylässä ja sitten työ imaisi Espooseen. Cadlinkin leipälajiksi muotoitui CAD-tuotteiden koulutus ja niihin liittyvät koulutusmateriaalit sekä CAD-ohjelmien räätälöinnit.

Käyn vetämässä kymmeniä erilaisia CAD-kursseja vuosittain sekä yrityskohtaisina koulutuksina että yleisinä CAD-kursseina.

Ennen nykyistä yritystäni toimin mm. Suomen ensimmäisen auktorisoidun Autodesk-koulutuskeskuksen vetäjänä ja pääkouluttajana, projektipäällikkönä ja suunnitteluinsinöörinä.

Vuosina 2000-2011 naputtelin CAD-aiheisia juttuja Talentumin ja Sanoman lehtiin (Tekniikka & Talous, MikoPC, Tietokone) sekä Future Groupin asiakaslehteen.

Ylläpidin vuosina 1998-2003 suosituksi kasvanutta CAD-aiheista verkkolehteä (verkkolehden jutut löytyvät internetin arkistojen syövereistä osoitteessa web.archive.org).

Toimin aikanaan aktiivisesti AutoCAD-käyttäjäyhdistyksessä (mm. yhdistyksen lehden päätoimittajana ja varapuheenjohtaja). AutoCAD-yhdistyksen jälkeen yhdistystoiminta jatkui useamman vuodan ajan CAD/CAM-yhdistyksessä.

Itseäni koulutan käymällä alan seminaareissa ja ohjelmistotoimittajien koulutuksissa ja tilaisuuksissa (mm. Autodesk University, Solidworks World, SketchUp 3D Basecamp).

Aktiivinen kumppaniverkosto mahdollistaa suurempien ja erikoisempien projektien hoitamisen, oli se sitten CAD-koulutusta tai räätälöintiä.

Asiakkaitani ovat yritykset laidasta laitaan pienyrityksistä suuryrityksiin ja oppilaitoksiin. Osaan pukea vaikean ja teknisen CAD-ohjelman käyttölogiikan sanoiksi, joita oppilaani ymmärtävät.

Lasse_profiilikuva

Cadlink Oy, Lasse Home, lasse.home@cadlink.fi, 050-589 7600